تبلیغات شبکه های اجتماعی

۱۰ روش تبلیغات خلاقانه و جذاب برای رستوران ها و فست فود ها

۱۰ روش تبلیغات خلاقانه و جذاب برای رستوران ها و فست فود ها

در این مقاله قصد داریم روشهایی جذاب برای تبلیغات رستوران ها را به شما معرفی کنیم. در حال حاضر سطح رقابت در صنعت رستوران و فست فود بسیار بالا میباشد و شما باید تمام تلاش خودتان را در این زمینه به کار بگیرید تا بتوانید مشتریان هدف خودتان را جذب کنید. در اینجا ۱۰ ایده تبلیغات و استراتژی، بیان شده که قطعا شما با بکارگیری این روشها بصورت صحیح، میتوانید تبلیغات رستوران یا فست فودتان را بهبود ببخشید و در نهایت موجب سودآوری کسب و کار خود شوید.

۱- تهیه عکس از غذا:

اگر در گوگل و اینستاگرام به رقیبانتان توجه کنید خواهید دید که عکاسی از غذاهایی با ظاهر زیبا، لذیذ و آب دار بسیار رواج دارد. درواقع یکی از بهترین روشهای تبلیغات موثر برای رستوران ها و فست فود ها برای ارتقا جایگاهتان در فظای مجازی، استفاده از عکس های با کیفیتی است که دهان مشتریان شما را به آب بیندازد و آنهارا برای یکبار هم که شده مشتاق کند که غذای شما را امتحان کنند.

تبلیغات رستوران و عکس تبلیغاتی از غذا

تهیه عکس از غذا

امروزه روشهای تبلیغات با استفاده از محتوای بصری (عکس و ویدیو) دارای بیشترین طرفدار در شبکه های اجتماعی است و انتشار عکس ها و ویدئوهایی با کیفیت از غذاهای منوی رستوران میتواند مشتریان بسیاری را به سمت شما سرازیر کند. شما برای این کار میتوانید یک عکاس حرفه ایی را بکار بگیرید که به شما در این امر یاری برساند و یا خودتان با استفاده از دوربین موبایلتان میتوانید با رعایت اصول پایه و ابتدایی عکاسی، عکس های با کیفیتی را تهیه و منتشر کنید.

۲- حضور در شبکه های اجتماعی:

امروزه در هرکجای جهان داشتن حضوری قدرتمند در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و… یکی از راه های ارتباط با مشتریان میباشد. شما میتوانید با استفاده از محتوایی که در صفحه اینستاگرامتان استفاده میکنید جایگاه رستوران تان را ارتقا دهید . تهیه تصاویری لذتبخش از محل فست فود یا رستوران تان، عکاسی از بهترین غذاهایتان و انتشارشان در فضای مجازی، اصلی ترین روشهای موثر برای تبلیغات و مانور دادن روی برندتان و شناساندن آن به دیگران میباشد.

تبلیغات رستوران در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی رستورانها و فست فودها

عکسهای شما باید حس خوب و لذتبخشی را در مشتریانتان بوجود بیاورد. برای مثال یک فروشگاه مواد غذایی ارگانیک میتواند با نشان دادن عکسهایی از طبیعت و مزارع کشاورزی یا فعالیت هایی مانند آشپزی، دامداری باعث ایجاد حس تازگی و مرغوبیت  محصولات در ضمیر ناخودآگاه  مصرف کنندگان شود. همچنین در صفحات مجازیتان سعی کنید ارتباطی دوستانه با مشتریانتان برقرار کنید و محتوایی جالب را با هشتگهای مربوطه به اشتراک بگذارید. شما میتوانید چالش هایی را برای مشتریان ترتیب دهید و به برنده نهایی پاداش بدهید.

۳- کنترل و نظارت شبکه های اجتماعی:

متاسفانه حضور شما به تنهایی در فظای مجازی کافی نمیباشد. اعمال استراتژی های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعیتان، در حال حاضر یکی از مهمترین فاکتورهایی است که به هیچ عنوان قابل انکار نمیباشد. تقریبا میتوان گفت دوران پخش تراکت و منو های غذایی به سر رسیده و این نوع تبلیغات از سمت مشتریان بسادگی مورد بی توجهی قرار گرفته میشوند. حضور در شبکه های اجتماعی یک بخش از برنامه بازاریابی رستوران شما میباشد و هرگز نباید آنرا نادیده گرفت. اغلب رستورانها با حضوری قدرتمند و روشهای گفته شده، در شبکه های اجتماعی مشغول بازاریابی و بدنبال آن تبلیغات برای رستورانشان هستند. در صنعت رقابتی غذا، غفلت از شبکه های اجتماعی بمعنای صدور حکم اعدام برای رستوران تان است.

بررسی و نظارت شبکه های اجتماعی

البته که شما قصد دارید یک بیزینس پیج یا صفحه کاری در اینستاگرام، یا یک کانال در تلگرام برای انتشار رویداد های خاص در کسب و کارتان مانند تخفیف های ویژه، عکسهایی از ظرف غذاهای جدید و دکور جدید رستوران یا فست فود تان ایجاد کنید، اما راه اندازی صفحه شما و انجام این قبیل کارها فقط نیمی از کار است. در واقع نیمی از کسب و کارها در شبکه های اجتماعی، به صفحه کاریشان و خصوصا نحوه رفتار کاربران توجهی نمیکنند، حتی سوال های آنهارا جواب نمیدهند.

شما بایستی از فعالیت ها و تغییراتی که در صفحه شما (توسط کاربران) مانند نظرات کاربرانتان، میزان جذب مخاطبان (follower)، میزان ریزش فالوور ها ، میزان جذابیت یک پست نسبت به پست های دیگر و… رخ میدهد با خبر باشید و بسته به این متغیرها واکنشی مناسب داشته باشید. برای مدیریت کامل صفحه رستوران شما در شبکه های اجتماعی، ابزار هایی دقیق و روشهای بسیار کاربردی وجود دارند که به شما کمک میکنند بطور کامل صفحه مجازیتان را کنترل کرده و متناسب با رفتار کاربرانتان عمل کنید و در زمانهای مناسب تبلیغات کنید. با یک جستجو در اینترنت میتوانید این ابزارها را پیدا کرده و مورد استفاده قرار بدهید.

۴- استفاده از محتوای ایجاد شده توسط کاربران به اشتراک گذاری آن:

این امر به UGC مشهور است که بمعنای محتوای ایجاد شده توسط کاربر (user-generated content) میباشد. اگر دقت کرده باشید، کسب و کارها با تولید یک ویدیو از نظرات مشتریان، عکس هایی از مشتریان در حین استفاده از محصول و یا به شیوه های مختلف دیگر، محتوایی را تهیه میکنند که از سمت کاربران و مشتریان تولید شده است و آنرا در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک میگذارند. این یکی از بهترین راه های ارتباط فردی با مشتریان میباشد.

نوجه به نظرات کاربران

بطور مثال شما میتوانید از مشتریان بخواهید که غذای مورد علاقه شان را در یک ویدیو یا عکس، با قرار دادن آدرس صفحه اینستاگرام شما به اشتراک بگذارند و به نوعی برای رستوران شما تبلیغات غیرمستقیم انجام بدهند. این امر معمولا با در نظر گرفتن پاداشی برای مشتریان همراه است، چونکه باید محرکی برای فرد وجود داشته باشد تا تشویق به انجام این کار بشود. برای مثال شما میتوانید یک مسابقه ترتیب بدهید و بصورت رندوم فرد برنده را انتخاب و به او یک وعده غذایی رایگان پاداش بدهید و یا بسته خلاقیت خود عمل کنید. در مطالب بعدی ما قطعا به این مسئله بصورت مفصل میپردازیم.

۵- دعوت از فود بلاگرها:

فود بلاگر چه کسانی هستند و چه کار میکند؟

به بیانی ساده افرادی هستند که از طرف صاحبان رستوران ها و یا فست فودها دعوت میشوند و غذاهای مختلف را از منوها، امتحان میکنند و در نهایت نظرات خود را با فالورهایشان درباره غذایی که میل کرده اند به اشتراک میگذارند. این افراد معمولا تمامی چم و خم های تولید ویدئوهای جذاب و تاثیر گذار را میدانند و در جذب کردن مشتریان ماهرند. با همه گیر شدن اینستاگرام در کشورمان فود بلاگرها هم وارد این شبکه اجتماعی شدند و با تولید محتوای ویدئویی و ساخت تبلیغات متفاوت صفحه های خودشان را راه اندازی کردند و معروف شدند. شما میتوانید با یک جستجو در اینستاگرام آنهارا پیدا کنید و با آنها همکاری کنید.

تبلیغات رستوران با فود بلاگر ها

آیا فایده ای برای رستوران یا فست فود شما دارد؟ زمانی که شما تازه کار خود را شروع کرده اید، ممکن است بازخوردی (feedback) دریافت نکنید و درتبلیغات تان دچار مشکل بشوید. یکی از بهترین روشهای گرفتن بازخورد و دیدگاه مشتری درباره غذای شما در فظای مجازی، دعوت از یک فود بلاگر میباشد. فود بلاگرها مهره های خوبی برای تبلیغات شما هستند و درحال رستورانها و فست فودها ازین افراد استفاده میکنند.

۶- جزئیات رستورانتان را در فظای آنلاین بدرستی ثبت کنید:

کاربران عاشق تحقیق در اینترنت برای خرید یک محصول میباشند و این موضوع درباره رستوران ها و فست فودها نیز صادق است. درواقع تحقیقات در آمریکا نشان داده ۸۹ درصد مشتریان، قبل از اینکه غذای خود را در رستورانی میل کنند آن را در اینترنت مورد بررسی قرار میدهند. این یک دلیل حیاتی برای درک اهمیت این امر میباشد. اطلاعات شما باید به روز باشد و شامل آدرس دقیق، شماره تماس، ساعات کاری شما، جدیدترین منوی شما و… باشد. هرچقدر اطلاعات شما دقیق تر و به روز تر باشد، برای رستورانتان بهتر میباشد.

۷- نام تجاری (برند) رستوران خود را توسعه دهید:

نام تجاری (برند) رستوران شما می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد شما در رسانه های اجتماعی داشته باشد. هدف شما باید ساخت و توسعه برندتان حول محور مشتریان هدفتان باشد. آیا مواد غذایی شما برای کسانی که ترجیح میدهند غذایی سالم و کم کالری را میل کنند مناسب است؟ آیا منوی شما دارای پیشنهاداتی اقتصادی تر برای مشتریان کم درآمد و یا بالعکس غذاهایی لاکچری برای مشتریانی با درآمد بالا را دارد؟ در ابتدا بایستی درکی دقیق درباره مشتریان هدف خود داشته و سپس برند خودتان را در جهت علایق مشتریانتان ایجاد کرده و تبلیغات کنید.

۸- پست های خودتان را زمانبندی کنید:

تلگرام، اینستاگرام و توییتر میتوانند یک گنج ارزشمند برای رستوران شما باشد و زمانبدندی پست های شما میتواند تاثیر بزرگی در شکم های گرسنه داشته باشد. سعی کنید با خلاقیت و برنامه ریزی تبلیغات خود را در زمان های مختلف روز به ویژه برای صبحانه، ناهار، یا شام (بسته به منویتان) اختصاص دهید.

۹- ارتباط همیشگی با مشتریان از طریق ایمیل:

امروزه بسیاری از کسب و کارها با استفاده از ایمیل مارکتینگ ارتباطی پیوسته با مشتریان خود دارند. شما نیز میتوانید با ارائه یکسری خدمات اضافی به مشتریان یا استفاده از تخفیف یا شیوه ایی که برای شما مناسب تر است مشتریان را تشویق کنید که ایمیلشان را به شما بدهند. شما میتوانید بصورت ماهانه یک ایمیل برای تبلیغات رستوران خود، حاوی خبرنامه ها، نمایش منوهای غذایی جدید، به اشتراک گذاری تخفیفات ویژه و… به مشتریان خود ارسال کرده و با آنها بصورت مدتوم در ارتباط باشید.

۱۰- گوگل مپ را فراموش نکنید:

دیگر زمان آن روزهایی مسافران آدرس یک مکان را از شهروندان میپرسیدند تقریبا به سر آمده است و افراد با استفاده از ابزارهای مسیریاب پیشرفته مانند گوگل مپ (google map) مقصد خودرا بدون هیچ مشکل و دردسری پیدا میکنند. گوگل مپ تقریبا با تمامی تلفن های هوشمند سازگار است. شما میتوانید با استفاده از این ابزار، محل رستوران خودتان را در این مسیریاب ثبت کنید و خواهید دید این نوع تبلیغات چگونه مسافران و حتی شهروندان نیز بسمت شما می آیند.

درصورتی که پیشنهادی برای کامل کردن این مقاله دارید، راحت باشید! با ما در میان بگذارید.

[تعداد: ۰    میانگین: ۰/۵]
در صورتی از این مطلب خوشتون اومد، با دوستانتون به اشتراک بگذارید

1 نظر در “۱۰ روش تبلیغات خلاقانه و جذاب برای رستوران ها و فست فود ها

  1. مسعود گفت:

    مرسی از وقتی ک برای نگارش گذاشتین .
    بنرهای شهری هم اضافه کنین
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *