اخبار تبلیغات

بررسی تبلیغ جالب کمپانی ایکیا + ویدئو

تبلیغات ایکیا

شرکت ایکیا اخیرا در تیزر تبلیغاتی خود، موضوع استفاده مجدد از محصولاتش را مطرح کرده و این تبلیغ را در چارچوب یک داستان خانوادگی قرار میدهد که اشاره میکند: رویاها ممکن است پشت یک مبلمان قدیمی باشد.

این تبلیغ که با عنوان magic man یا همان مرد شعبده باز انتشار یافته است داستانی خلاقانه در مورد طولانی بودن عمر محصولات شرکت ایکیا را روایت میکند.

سناریوی تبلیغ:

ایکیا در این تبلیغ یک خانواده را نشان میدهد که گرد هم جمع شده‌ اند تا شعبده بازی پسرشان را تماشا کنند. در اولین تلاش پسر تلاش میکند با تعدادی کارت شعبده بازی کند اما نمیتواند موفق شود و همه کارتهایش به زمین می افتد. آن صحنه چندین بار تکرار می‌شود و شعبده‌باز جوان پس از تلاش‌های ناموفق خود ناراحت و افسرده میشود. با این حال، پدربزرگش یک راه‌حل به ذهنش میرسد. به گاراژ می‌رود و کند قدیمی را بیرون می‌کشد. گرد و غبارش را پاک میکند، رنگش میزند، چرخ ها و درها را متصل میکند و تمام…! قفسه جادویی شعبده باز جوان آماده می‌شود. پسر لبخند می‌زند و بعد اولین شعبده خود را به  درستی انجام میدهد و موفق میشود.

گنجاندن خلاقانه رسالت ایکیا در این تبلیغ:

Ikea بیان می‌کند که به آینده‌ای پایدار معتقد است و تعهد جسورانه خود را که مبنی بر “استفاده از مواد قابل بازیافت” است تا سال ۲۰۳۰  بطور کامل به انجام رسانده است. ایکیا محصولات خود را طوری طراحی میکند که قابلیت تعمیر، بازیافت و استفاده مجدد را داشته باشند، و این پیام را به مشتریان میرساند که محصولاتش از عمری طولانی برخوردار میباشند که این پیام را همچنین در این تبلیغ میتوان مشاهده کرد.

طرح بازگشت محصول:

ایکیا اخیرا به منظور حمایت از بیزینس های بازیافتی در کانادا ، طرح بازگشت محصولاتش را راه‌اندازی کرده‌است به این صورت که در آن مشتریان در سراسر کشور این فرصت را دارند تا وسایلشان را به فروشگاه باز گردانند، در عوض یک “کارت هدیه ایکیا” دریافت کنند و از طرفی ایکیا با تعمیر این وسایل، یک زندگی دوباره به آنها میبخشد. از زمان راه‌اندازی این طرح خلاقانه، در هفته اول، ۱۰۰۰ درخواست از سوی مشتریان ارسال شده است، مشتریانی که بدنبال دادن یک شانس دوباره به این محصولات بودند.

از طرفی در تبلیغ “مرد شعبده باز”  ایکیا خانواده ایی را نشان میدهد که از چند نسل تشکیل شده اند و در این خانواده از خردسالان و والدین پا به سن گذاشته مراقبت میشود که این امر فرهنگ بسیار زیبایی را به تصویر میکشد.

همچنین در این تبلیغ از موسیقی جالبی استفاده میشود که احساس خوبی به مخاطب داده بطوریکه مخاطب با کاراکتر اصلی نمایش یعنی پسر شعبده باز، تعاملی احساسی برقرار میکند.

 

اگر در مورد این تبلیغ نظری دارید، راحت باشید و آنرا با ما در میان بگذارید.

[تعداد: ۲    میانگین: ۵/۵]
در صورتی از این مطلب خوشتون اومد، با دوستانتون به اشتراک بگذارید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *