هر موقع در سطح شهر در حال پیاده روی و یا رانندگی هستیم با هزاران بیلبورد تبلیغاتی رنگارنگ و با عنوانهای مختلف مواجه میشویم اما تعداد محدودی از این بیلبوردهای تبلیغاتی طوری نظر ما را جلب میکنند که حتی ممکن است تا چند روز به آن فکر کنیم. این ممکن است بدلیل طراحی عالی و چینش صحیح اجزای بیلبورد تبلیغاتی و پیام تبلیغ باشد. شاید توجه نکرده باشیم اما ممکن است روزانه ما با ده ها گونه از بیلبوردهای تبلیغاتی مواجه شده باشیم، ولی چرا اکثر آنها حتی نظر مارا هم جلب نمیکنند؟ چرا این بیلبوردها نمیتوانند سمت نگاه ما را به خود جذب کنند؟

این سوالات پاسخ های مختلفی دارند مانند:

۱- زمانی که بیلبورد طراحی شده به محل قرارگیری آن دقت نشده که آیا این بیلبورد قرار است در بزرگراه نصب شود یا خیابانهای شلوغ و یا پیاده رو.

۲- رنگهای استفاده شده بهیچ عنوان باعث گیرایی عابران نمیشود.

۳- بیلبورد بسیار شلوغ و در هم و برهم میباشد بطوریکه اصلا پیام یا تصویر آن واضح نیست.

و…

اما اگر بدنبال یک پاسخ جامع به این سوالات باشیم میتوان گفت: “طراحی بیلبورد تبلیغاتی مشکل دارد!”

زمانیکه به عامل طراحی توجهی نشود و بیلبورد تبلیغاتی فقط به سلیقه کارفرما یا طراح، تولید شده باشد، از این بیلبورد تنها میتوان یک چیز را انتظار داشت و آن برباد دادن سرمایه شما بدون هیچگونه بازخوردی میباشد.

برای اینکه بیلبورد تبلیغاتی بتواند برای شما برند سازی کند باید اجزای آن بدقت طراحی شوند و پیام آن بدرستی به مخاطب انتقال داده شود.

در ادامه ما برای درک بهتر این موضوع یک اینفوگرافی طراحی کرده ایم و در آن به فاکتورهای مهم طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی اشاره کرده ایم. شما با رعایت این نکات قطعا میتوانید بازخوردهای خوبی از بیلبورهای خود دریافت کنید و پیام خود را با دیگران براحتی به اشتراک بگذارید.

 

[تعداد: ۰    میانگین: ۰/۵]
در صورتی از این مطلب خوشتون اومد، با دوستانتون به اشتراک بگذارید