استراتژی تبلیغات

با این ۵ استراتژی فروش خود را در نمایشگاه ها متحول کنید!!

در دنیایی که فروش تجارت الکترونیک خرده‌فروشی در سال جاری از ۱۹۰ میلیارد دلار فراتر رفته‌است تبلیغ محصولات شما در نمایشگاه‌ ها و فستیوال‌ها ممکن است یک تاکتیک قدیمی برای رشد کسب‌وکار شما به نظر برسد. با این حال, نمایش محصول یا سرویس شما بصورت مستقیم هنوز عامل باقوه ایی برای فروش بالای محصولات میباشد. ۸۲ % از شرکت کنندگان در نمایشگاه ها  مستقیماً در فرایند تصمیم‌گیری خرید و فروش شرکت دارند, بنابراین برپایی یک فروش گاه در نمایشگاه‌های تجاری و فستیوال‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای ارتباط مستقیم با مشتریان میباشد. نمایشگاه های تجاری همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا با سایر افراد فعال در حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید، برند خود را به مخاطبان زیادی عرضه کنید، و درباره محصولات خود بازخورد بگیرید.

ما در ادامه مطلب ۵ استراتژی موثر برای فروش محصولاتتان در نمایشگاه ها تهیه کرده ایم پس با ما همراه باشید.

۵ استراتژی فروش کالا و خدمات در نمایشگاه ها

اولین استراتژی فروش در نمایشگاه: انتخاب محل مناسب در نمایشگاه

اگر شما یک هنرمند هستید، ممکن است از این موضوع اطلاع داشته باشید، اما این امر برای هر کسب‌وکار نیز صدق می‌کند. اولین راز و استراتژی فروش بیشتر در هر نمایشگاه، این است که محصولات و خدمات شما تا حدی توسط بازدیدکنندگان قضاوت خواهند شد، بنابراین اگر کالاهایی که در اطراف غرفه شما به نمایش گذاشته میشوند اجناسی بی کیفیت و بدردنخور باشند، بازدید کنندگان احساس میکنند محصولات و خدمات شما نیز کم ارزش و بی کیفیت میباشند و بهمین ترتیب در صورتی که غرفه های اطراف شما از کالاهای با کیفیت برخوردار باشند در ارزش محصولات شما نیز تاثیر گذار خواهد بود.

مکان مناسب

بنابراین بهتر است قبل مستقر شدن در نمایشگاه و فروش محصولاتتان، کمی تحقیق کنید.

قبل از این که در این یک نمایشگاه تجاری شرکت کنید استراتژی های خود را مشخص کنید و بهترین نمایش‌ و پرزنت ها را برای محصولات و خدمات خود  برنامه ریزی کنید و برای به حداکثر رساندن فروش خود آماده شوید.

دومین استراتژی فروش در نمایشگاه: نگاه شرکت کنندگان را جذب کنید

در محلی که پر از غرفه‌های تجاری است و همه برای جلب توجه شرکت کنندگان تلاش میکنند, شما واقعاً تنها چند ثانیه فرصت دارید تا چشم یک نفر را بگیرید. خوشبختانه پیشنهاد کیف, غذا, ویدئو و موسیقی می‌توانند آن‌ها را تشویق کنند تا غرفه شما را بررسی کنند.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۷، در یک نمایشگاه تجاری پیشرو برای فن‌آوری کشاورزی، شرکت ماشین آلات SIP یک غرفه را راه‌اندازی کرد که در آن مردم می‌توانستند از ماشین‌آلات کشاورزی بازدید کنند. آن‌ها می‌دانستند که اگر از هر شرکت کننده بخواهند که از محصولاتشان دیدن کند مشتری پیشنهادشان را سریعا رد میکند. از این روی باید کاری صورت میگرفت تا مشتریان خودشان جذب شوند، بنابراین همانطور که در تصویر زیر میبینید تصمیم گرفتند تا در مقابل غرفه شان یک کنسرت زنده برپا کنند تا در آنجا بازدیدکنندگان روی صندلی بنشینند و از موسیقی زنده لذت ببرند.

استراتژی تبلیغاتی نمایشگاه

تاکتیک بازاریابی هوشمندانه شرکت SIP یک محیط سرگرم‌کننده برای شرکت کنندگان ایجاد کرد، حتی برای آندسته از افرادی که در حال ترک نمایشگاه بودند، از این روی جمعیت بزرگی را به سمت خود جلب کرد. استراتژی موسیقی زنده موجب شد اغلب شرکت کنندگان با نمایندگان فروش شرکت SIP در نمایشگاه گرم صحبت شوند و حتی بعضی بازدید کنندگان بصورت داوطلبانه وارد گفتگو با نمایندگان فروش شدند.

سومین استراتژی فروش در نمایشگاه: بجای محصول، تجربه بفروشید!

روزی که اولین لب تاپم را خریدم هیچوقت فراموش نمیکنم. ممکن است شما هم اینطور باشید اما جالب است بدانید اکثر مردم تجربیاتی که از اموال خود دارند را گرامی میدارند. چرا؟ بدلیل اینکه ما حاصل تجربیات خود هستیم بنابراین آنها در هویت ما عجین شده اند و همیشه بخشی از داستان ما خواهند بود و به ما این امکان را می‌دهد که با افرادی که تجربیات مشابهی دارند ارتباط برقرار کنیم.

اگر غرفه تان بتواند شرکت کنندگان را با یک تجربه خوب و خاطره‌انگیز همراه کند، شما اثر احساسی بیشتری روی شرکت کنندگان میگذارید نسبت به زمانی که به آنها میفروشید. این تجربیات همچنین یک داستان جالب را خلق می‌کنند که بازدیدکنندگان مایل هستند آنرا با دیگران به اشتراک بگذارند.

charity water، سازمانی که منابع آب تمیز را برای روستاهای دور افتاده در کشورهای در حال توسعه ایجاد می‌کند، به شرکت کنندگان در یک نمایشگاه تجاری تجربه‌ای داد که آن‌ها همیشه به خاطر خواهند داشت. این شرکت دارای یک غرفه بود که در آن شرکت کنندگان می‌توانستند بشکه های ۲۰ لیتری آب را بر روی یک سکوی ۵۰ متری حمل کنند، کاری که روستاییان آفریقایی در هر روز نه تنها ۵۰ متر بلکه چندین کیلومتر انجام می‌دهند.

تبلیغات نمایشگاهی

این تجربه به شرکت کنندگان کمک کرد تا درک کنند آبی که ما فقط با فشار یک شیر آب بدست میاوریم برای روستاییان آفریقایی چقدر میتواند سخت و طاقت فرسا میباشد.

این سازمان خیریه توانست با این کار، شانس اینکه شرکت کنندگان پول بیشتری را اهدا کنند افزایش دهد.

چهارمین استراتژی فروش در نمایشگاه: با بازدید کنندگان مانند یک خریدار رفتار کنید

اولین تاثیری که برند شما بر مشتریان احتمالی میگذارد مهمترین عامل در تجربه آنها میباشد. مطالعات نشان می‌دهد اگر اولین برداشت مشتریان از برند شما مثبت باشد باعث ایجاد ارتباط مشتریان با شما می‌شود در حالی که برداشت بد، منجر به پیش داوری آنها نسب به برند شما می‌شوند.

رفتار خود را نسبت به بازدیدکنندگان کنجکاو که می‌خواهند در مورد محصول شما اطلاعات کسب کنند، تغییر دهید. سعی کنید با آنها مانند یک خریدار واقعی ارتباط برقرار کنید. درصورتی که اولین برخورد مشتری با برند شما تاثیری منفی در او بگذارد، نه تنها شما را برای خود مناسب نمیداند بلکه به اطرافیانش نیز این حس منفی را انتقال میدهد. پس چه بهتر که به تمام سوالات آن‌ها پاسخ دهید و یک نمایش کامل از محصول را در صورت درخواست آن‌ها ارائه دهید.

پنجمین استراتژی فروش در نمایشگاه: ایجاد پل ارتباطی با مشتریان

سعی کنید برای افرادی که از غرفه شما بازدید میکنند هدایایی تبلیغاتی در نظر بگیرید. در کمترین حالت کارت ویزیت یا بروشور خودتان را به آنها تقدیم کنید و یک پل ارتباطی میان برند و مشتری ایجاد کنید. اشتباهی که خیلی از فروشندگان در نمایشگاه مرتکب میشوند این است که این امر را نادیده میگیرند و حتی بعد از فروش در صورتی که مشتریان تقاضا کنند کارت خودشان را به آنها میدهند!

پل ارتباطی با مشتریان

اشتباهترین کار ممکن این است که بازدیدکنندگان را نادیده بگیرید، حتی اگر خریدار نباشند. در حقیقت هر بازدید کننده میتواند یک مشتری احتمالی برای محصولات شما باشد پس سعیتان را در ایجاد ارتباط و تعامل با آنها بکار بگیرید.

اگر در مورد مقاله استراتژی فروش در نمایشگاه نظری دارید، راحت باشید و آنرا با ما به اشتراک بگذارید.

[تعداد: ۱    میانگین: ۵/۵]
در صورتی از این مطلب خوشتون اومد، با دوستانتون به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *